آژانس تبلیغاتی هورتاش: لینک سازی داخلی مطالب در سئو که لینک بیلدینگ هم به آن گفته میشود. همیشه از جمله مهمترین مواردی است که همه وبمسترها و مدیران سایتها به دنبال انجام آن هستند. چراکه اهمیت لینک سازی در رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار زیاد است.
لینک سازی یکی از فرایند مهم در سئو و بهینه سازی وبسایت است و یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل و یکی از مهمترین کارها برای بهینه سازی سایت و سئو است.
لینک سازی به دو دسته تقسیم میشود:
به لینک سازی که داخل خود سایت صورت بگیرد یعنی لینک دادن از یک صفحه وب سایت به صفحه دیگر در آن وبسایت را لینک سازی داخلی گویند و به لینک سازی که سایتهای دیگر به سایت ما میدهند را لینک سازی خارجی گویند.
ساختار گوگل عنکبوتی است و رباتها و خزندههای گوگل با توجه به لینکهایی که درون سایت خود به مطالب مشابه لینک میدهید در سراسر صفحات شما گردش میکنند که این برای سئو و بهینه سازی سایت شما خیلی موثر است و اثرات خیلی مطلوبی بر روی سایت شما میگذارد.
اگر صفحه ای لینک داخلی و لینک خارجی نداشته باشد به معنی بن بست است. اگر درون سایت خود به مطالب مشابه خود لینک ندهید رباتها و خزندههای گوگل درون آن صفحاتی که لینک ندارند به بنبست میخورند و نمیتوانند درون صفحات و وبسایتهای شما گردش کنند.
از طرفی یکی از مهمترین سنجشهای تعامل کاربران بانس ریت است و شما هرچه بانس ریت کمتری داشته باشید میتوان تقریبا نتیجه گرفت که لینک سازی داخلی خوبی دارید.
استراتژی در تولید محتوا یعنی داشتن برنامه قوی و منظم برای تولید محتوا و آنکه بدانید ماه بعد چه چیزی قرار است تولید و چه نوع استفادهای و توسط چه کسی تولید میشود و چه زمان مناسبی انتشار پیدا میکند.
لینک دادن به مهمترین و محبوبترین مطالب در صفحه اصلی یک مزیت برای نگه داشتن بازدیدکننده و سئو سایت است که تاثیری مستقیم در بهبود نرخ دفع کاربری دارد. یکی از بخشهای بزرگ در ترافیک سایت شما بازدید از صفحه اصلی سایت شما است، با داشتن لینکهای مناسب در صفحه اصلی یا صفحات لندینگ پیج میتوانید کاربر را تشویق به باز کردن آن کنید.
این صفحات محبوب و مرتبط را میتوان با ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس مشخص کرد. صفحاتی که بیشترین بازدید و طولانیترین مدت زمان متوسط را دارند بهترین انتخاب برای لینک سازی داخلی و ایجاد لینک داخلی به شکل اصولی و کاربرپسند را دارند.
در این روش در سیستم وردپرس میتوان کلماتی را به عنوان کلمه کلیدی لینک کرد و هر موقع در متن از آن استفاده کردید به طور خودکار وارد صفحه هدف بشود در این روش از افزونه Automatic seo links استفاده میشود.
در این روش شما باید تمام کلمات کلیدی سایت خود را برسی کنید اگر هر کلمه کلیدی صفحه هدف مربوط به خودش را نداشته باشد برای آنها باید یک صفحه جدا بسازید.
مهمترین بخش و صفحه هر سایت صفحه اصلی آن است. اگر صفحه اصلی سایت شما فقط جهت افزایش درآمد و افزایش فروش و سودآوری ساخته شده باشد و به فکر برقراری ارتباط کاربر با سایت خود نباشید قطعا شکست میخورید. صفحه اصلی سایت شما برای گوگل بسیار مهم است که این موضوع باعث میشود لینکی که درون صفحه اصلی سایت شما قرار میگیرد اهمیت بسیار بالایی داشته باشد.
لینکی را که بدون افزونه و کدنویسی در مقالات و مطالب شما ایجاد شود را لینک سازی دستی مینامند. لینکهایی که در مطلب خود میسازید و به دیگر مطالب مرتبط داخل سایت خود لینک بدهید جزء این دسته از لینکها هستند.
این نکته کاملاً ساده است. به لینکهای داخلی سایت تگ nofollow اضافه نکنید. در صورتی که لینک داخلی سایت تان nofollow باشد، تغییر چندانی در نتایج جستجوی گوگل مشاهده نخواهید کرد.
شواهد نشان میدهد لینکهای nofollow کمک چندانی به روند لینک بیلدینگ سایت تان نخواهند کرد. مطمئناً این لینکها ضرری برایتان به همراه ندارند، با این حال اگر در این زمینه حق انتخاب دارید از لینکهای nofollow استفاده نکنید.
هر بار که شما لینکی را ایجاد میکنید میزان اعتباری به صفحه لینک شونده ارائه میدهید. اگر مثلا من از صفحه اول تعدادی لینک را به یک صفحه خاص با موضوع خاص بدهم از نگاه موتورهای جستجو اعتبار کلی لینک صفحه اول را به آن موضوع خاص دادهام.
البته توجه داشته باشید که اعتبار صفحه با اعتبار لینکهای خارجی اون صفحه جدا است، هر چند مقدار آنها به هم وابسته هستند.
از نقطهنظر بصری، تعداد لینک داخلی زیاد طبیعتا میتواند باعث گیج کردن بازدیدکننده هم شود. اکثر مردم به دنبال مطالب باکیفیت در یک سایت با ساختار داخلی مناسب هستند. در یک صفحه با لینک سازی زیاد برای یک بازدیدکننده میتواند گیجکننده یا خواندن آن مقاله را سخت و طولانی کند.
بهتر است از مجموعه صفحات کوچکتر برای ایجاد لینک به قسمتهای مهمتر استفاده کنید. این کار به بهبود اعتبار صفحات در هنگام جستجو در نتایج کمک میکند.
ایجاد یک مسیر منطقی با لینک سازی بین مطالب سایت هم به برای کاربران کمک میکند و همینطور به موتورهای جستجو در جهت خزیدن و ایندکس کردن مطالب شما تاثیر میگذارد.
برخی از سئوکاران معتقدند لینک سازی از یک صفحه محبوب به یک مطلب پایین یکی از بهترین راهها برای اشتراک اعتبار و بهبود آن مقاله پایین است.
برای مثال: یک لینک داخلی از یک صفحه با ۱۰۰ بازدید در روز به یک صفحه دیگر با یک یا دو بازدید در ماه باعث افزایش نمایش صفحه دوم میشود.
نحوه لینک سازی داخلی که شما در سایتتان در پیش میگیرید باید بر اساس ارزشی که برای خواننده دارد باشند.
برای مثال، یک لینک به یک مطلب با توضیحات و جزییات بیشتر به یک موضوع نسبت به توضیحات مختصر بهتر است. بهتر است شما به خوانندگانتان چیزهایی را بدهید که به دنبال آن هستند.
شاید داشتن یک چرخه مناسب کمی بتواند به این سوال پاسخ بدهد. در بحث بهینه سازی لینکهای داخلی وبسایت که شما انجام میدهید میتواند یک چرخه در سایت از یک صفحه به سایر صفحات باشد.
در بهینه سازی اصولی در داخل سایت نیاز به یک انتقال یکپارچه از صفحه اصلی به سایر صفحات به شکل اصولی محسوس است.
رعایت چرخه طبیعی و ساخت لینک داخلی مناسب میتواند فردی که در مرور صفحات گیج شده است را برای بازدیدهای بعدی نگه دارد که این موضوع کمک شایانی به بهبود نرخ پرش کاربر میکند.
انکر (anchor) یک متن است که در یک لینک به شکل عنوان استفاده میشود. گاهی بعضی از افراد با داشتن افکار سئو سیاه یا نداشتن دانش کافی و صحیح انکر تکستهایی گول زننده ایجاد میکنند.
روشهای مختلفی برای ایجاد انکر تست با توجه به توسعه و نوع فعالیت سایت شما میتواند استفاده شود.
بسیاری از مردم به انکرتکستهای کلی و معروف نظیر “اینجا کلیک کنید” یا “بیشتر بخوانید” اعتماد میکنند.
چیزی که شما باید نسبت به آن محتاط باشید تطبیق لینک داخلی با کلمات کلیدی است. در بسیاری از موارد گوگل سایتها را به خاطر این عمل جریمه میکند.
بعضی از کارشناسهای سئو تاثیر رنگ را روی کلیک یا عدم کلیک بازدیدکننده بر روی لینک داخلی تصدیق میکنند.
لینکها احتیاج دارند که واضح و آشکار و برای کاربران الهامبخش باشند. شما نمیخواهید که لینکها به متن عادی شما شباهت داشته باشند، چراکه این موضوع میتواند حتی بر روی تجربه کاربری اثری منفی ایجاد کند.
لینک سازی خارجی به دو دسته مصنوعی (دستی) و طبیعی تقسیم بندی میشود. لینک سازی طبیعی به لینک سازی گفته میشود که وبسایتها به طور طبیعی به سایتتان لینک بدهند و لینک سازی مصنوعی یا دستی به لینک سازی گفته میشود که خودتان درون وبسایتهای دیگر لینک سایتتان را قرار بدهید.
در لینک سازی مصنوعی سئو کاران به تولید بک لینک به صورت مصنوعی میپردازند تا با تولید بکلینکهای خارجی سایت خود را به سرعت در نتایج اول گوگل برسانند.
با این حال توجه کنید که این روش لینک سازی مصنوعی است و از نظر الگوریتم گوگل پنگوئن تقلب محسوب میشود و اگر به سایت شما شک کند باعث پنالتی شدن سایت شما میشود.
هرگاه لینک سازی به صورت طبیعی صورت بگیرد یعنی خودمان لینک سازی نکنیم بلکه یک سایت لینک ما را درون سایت خودش بگذارد لینک سازی طبیعی اتفاق افتاده است.
لینک سازی طبیعی جزء سئو کلاه سفید است. این نوع لینک سازی بیشتر در کشورهای خارجی انجام میشو، اما درون کشور ما به این دلیل که خیلی کم پیش میآید به صورت طبیعی به وبسایت ما لینک بدهند از لینک سازی مصنوعی استفاده میکنیم.
لینک سازی داخلی چندان دشوار نیست. باور کنید گاهی اوقات روند سئو میتواند بسیار پیچیده شود. حتی ممکن است مجبور شوید چند روز را به تحقیق و بررسی گزارشات بگذرانید تا بتوانید به نتیجه دلخواهتان برسید.
لینک سازی مسیر رفت و آمد گوگل و کاربران در سایت شما و اینکه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت است. پس در سئو و بهینه سازی وبسایت بحث لینک سازی داخلی و خارجی را جدی بگیرید.
شما میتوانید با سرعت بیشتری با اضافه کردن لینک به هدفهای خود در سایت برسید. فقط مطمئن شوید این کار را بیشازحد انجام نمیدهید. چراکه میتواند بهجای داشتن تأثیر مثبت، تأثیر منفی در سئو سایت داشته باشد.
#لینک_سازی #لینک_سازی_داخلی #لینک_سازی_خارجی #رتبه_سئو #تولید_محتوا #هورتاش
آژانس تبلیغاتی هورتاش: امروزه دوربینهای عکاسی در شکلهای مختلفی عرضه میشوند. برای مثال میتوان به دوربینهای دیجیتال، DSLR، دوربینهای اکشن ورزشی، دوربینهای آنالوگ مدرن و دوربینهای بدون آینه اشاره کرد. انتخاب اینکه باید چه نوع دوربینی را انتخاب کنید ممکن است کار سختی باشد، اما پس از اینکه بیشتر در مورد انواع دوربین و نقاط ضعف و قوت آنها مطالعه کنید، تشخیص اینکه کدام دوربین میتواند بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد کار آسانی است.
فرقی ندارد که شما یک عکاس مبتدی هستید یا حرفهای یا فقط برای سرگرمی عکاسی میکنید. مطمئنا یکی از دوربینهای لیست زیر بیشتر با سبک زندگی و نیازهای شما تطبیق خواهد داشت:
زمانی که شما به یک دوربین گران، زیبا و بزرگ فکر میکنید، احتمالا یک دوربین DSLR (دیجیتال تک لنزی انعکاسی) مدنظر شماست. این نوع دوربینها از دو بخش عمده تشکیل شدهاند: بدنه و لنز.
لنز قابلیت تعویض دارد، اما شما برای عکس گرفتن به هر دو بخش یعنی بدنه و لنز نیاز دارید. ویژگی DSLR ها، آینهای است که به شما اجازه میدهد در زمان خلق تصویرتان، از داخل لنز آن را ببینید. این مطلب به شما این امکان را میدهد که ایده بسیار درستی از تصویر نهایی خود و اینکه عکس به چه صورت دیده خواهد شد، داشته باشید.
وقتی دکمه شاتر را میفشارید، دوربین منظره را بهصورت یک تصویر دیجیتال روی یک سنسور (sensor) ثبت میکند؛ در DSLR این سنسورها بسیار عریض هستند (معمولاً به اندازه فیلم ۳۵ میلیمتری یا کمی کوچکتر از آن). مزیت سنسور عریض این است که عملکرد نویزهای ایجاد شده ناشی از نور کم و محوی پس زمینه (بوکه) را بهبود میبخشد.
اما زمانی که به بحث کیفیت عکس میرسیم، بخش حائز اهمیت ماجرا لنز است چراکه نور را از منظره شما جمع آوری میکند. هرچه کیفیت لنز بهتر باشد، کیفیت عکس نهایی نیز بهتر خواهد بود.
اگر شما علاقهمند هستید که عکاسی را بهعنوان یک سرگرمی جدی یا بهصورت حرفهای دنبال کنید، پس دوربین های DSLR مناسب شماست.
دو نوع دوربین DSLR وجود دارد: فولفریم و کراپ سنسور (یا APS-C):
یک دوربین DSLR فول فریم از سنسوری با ابعاد ۳۶X24mm استفاده میکند. این نوع سنسور کیفیت تصویر خیلی بیشتری دارد و برای استفاده در شرایط کم نور هم مناسب است.
همچنین این نوع دوربین نسبت به دوربینهای کراپ سنسور گرانتر هستند. دوربینهای کراپ سنسور به دلیل ابعاد کوچکتر سنسور بخش کمتری از تصویر را پوشش میدهند.
نقاط قوت
نقاط ضعف
در سالهای اخیر، دوربینهای بدون آینه ( mirrorless camera ) بهشدت عمومیت پیدا کردهاند. آنها شباهتهای بسیاری به دوربینهای DSLR دارند، اما دارای بدنهای کوچکتر و فاقد آینه است. همانند دوربین های DSLR ، دوربینهای بدون آینه هم با قابلیت تعویض لنز ارائه میگردند. با اینکه هم اکنون تعدادی از مدلها به صورت سنسورهای فول فریم(full frame ) عرضه شدهاند، اکثریت دوربینهای بدون آینه دارای سنسورهای کوچکتر از DSLR ها هستند و در نتیجه در زمینه ثبت عمق میدان یا عکاسی در شرایط نور کم ضعیفتر خواهند بود.
البته دوربینهای بدون آینه مزایای خاص خود را نیز دارند:
با اینکه دوربینهای بدون آینه هنوز با سطح حرفه ای DSLR یکسان نیستند، اما به سرعت در حال پیشرفت میباشند.
نقاط قوت
نقاط ضعف
مانند دوربینهای DSLR دوربینهای بدون آینه نیز در دو دسته بندی فول فریم و کراپ سنسور قرار میگیرند. در حال حاضر دوربینهای بدون آینه زیادی در سطح بازار وجود ندارند اما در صورتی که قصد خرید چنین دوربینهایی را دارید سونی بهترین تولیدکننده در این زمینه است.
دوربین کامپکت ( compact camera )، خانگی یا ببین و بگیر، کوچکترین دوربینهای ارائه شده برای عکاسی هستند. بزرگترین مزیت دوربینهای کامپکت، اندازه آنها میباشد. به دلیل ابعاد بسیار کوچک و در نتیجه حمل و نقل آسانتر آنها، ممکن است شما را نسبت به گرفتن عکسهای بیشتر در مقایسه با یک دوربین DSLR یا بدون آینه، ترغیب نماید.
این نوع دوربینها دارای لنزهای متصل دائمی هستند (غیرقابل تعویض) که بهطور کلی دامنه وسیعی را تحت پوشش قرار میدهند. لنز به سمت عقب و داخل دوربین برمیگردد تا اندازه کوچک و مناسب خود را حفظ کند.
اما این نوع دوربینها دارای معایب خاص خود نیز هستند. معمولاً، کوچکترین سنسورها را دارند، به این معنی که کیفیت تصویر، به خوبی تصاویری که با دوربین سطح بالاتر گرفته میشود، نخواهد بود. بخشهایی از این نوع دوربین در سالهای اخیر کاملاً بهبود یافته است؛ پس برای پیدا کردن یک دوربین کامپکت با کیفیت خوب تصاویر، مشکل زیادی وجود ندارد.
به علاوه، برخی مدلهای این نوع دوربینها فاقد کنترلهای دستی برای تنظیمات کلید هستند (مانند سرعت شاتر، دیافراگم و ایزو). در این دوربینها سرعت فوکوس اتوماتیک معمولاً کمتر بوده و تاخیر زمانی میان فشردن دکمه شاتر و زمان ثبت عکس توسط دوربین بیشتر است.
نقاط قوت
نقاط ضعف
دوربین عکاسی اکشن (action camera) دوربینهای کوچکی هستند که قابل نصب، برای عکاسی ماجراجویی و ورزشی هستند. همچنین برای عکاسانی که به دنبال قابلیت نصب دوربین، برای ایجاد نمایی منحصر به فرد در عکسهایشان هستند بهکار می رود. برندهای گوپرو ( Gopro ) و سونی محبوبترین دوربینهای اکشن را به بازار ارائه میدهند.
دوربینهای اکشن در درجه اول، برای ثبت ویدئو به کار میروند اما به شما امکان ثبت تصاویر با فاصله زمانی (تایم لپس) را نیز میدهند.
دوربینهای اکشن از زمانی که برای نخستین بار به بازار معرفی شدند مسیری طولانی را پیموده اند و ما بر این باور نیستیم که آنها یک زیرمجموعه حقیقی از دوربین به مفهوم واقعی کلمه باشند. توانایی شما برای تنظیمات دوربین بسیار محدود است.
نقاط قوت
نقاط ضعف
ممکن است دوربینهای آنالوگ در دنیای امروزی ما کمی قدیمی باشند اما به هیچ عنوان بلااستفاده نیستند. دوربینهای آنالوگ امروزی خروجی هنرمندانهتری نسبت به قبل دارند. هنوز هم انواع دوربین عکاسی آنالوگ ۳۵ میلیمتری را میتوانید با بدنه بهبود یافته و قابلیتهای بیشتر در سطح بازار پیدا کنید.
نسل جدید به لطف دوربینهای چاپ سریع و لوموگرافی که عکسهایی با سبک اینستاگرام تولید میکنند عاشق دوربینهای آنالوگ هستند. امروزه دوربینهای Rangefinder با حفظ همان بدنه قدیمی و تنظیمات آنالوگ با قابلیتهای پیشرفته طرفداران زیادی دارند.
دوربینهای آنالوگ مدیوم فرمت سطح فریم بزرگتری دارند (تا چهار برابر بزرگتر از دوربینهای ۳۵ میلیمتری) و به خاطر توانایی چاپ عکس با ابعاد بزرگ و بدون از دست دادن کیفیت عکس بیشتر توسط هنرمندانی که به برگزاری گالری علاقه دارند مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین این دوربینها میتوانند عکسها را همانطور که ما در دنیای واقعی میبینیم ثبت کنند.
نقاط قوت
نقاط ضعف
آژانس تبلیغاتی هورتاش: بسیاری از افراد وقتی نام طراحی گرافیک را میشنوند ناخودآگاه، طرحهایی که به صورت خلاقانه برای تبلیغات و بازاریابی ساخته شدهاند، در ذهنشان تداعی میشود.
شرکتها به بازاریابی موفق در جهت معرفی محصولات و خدمات به مشتریان و جلب رضایت آنها وابسته هستند. یک بازاریابی بزرگ و موفق همواره مردم را بر پایه نیاز، آگاهی و همچنین رضایتمندی آنها نسبت به محصولات یا خدمات درگیر میکند.
حال از آنجا که طرحهای تصویری میتوانند ارتباط موثرتری با مشتریان برقرار کنند، تمرکز شرکتها بر روی طرحهای گرافیکی در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
به عبارت دیگر آنها به خوبی درک کردهاند که میتوانند به واسطه طرحهای گرافیکی تبلیغاتی ارتباط بهتر و موثرتری با مشتریان خود داشته باشند.
طراحان تبلیغاتی با صاحبان شرکتها، مدیران، مسئولان و متخصصان بازاریابی در جهت پیشبرد استراتژیهای بازاریابی همکاری میکنند.
آنها ممکن است به تنهایی یا به عنوان عضوی از یک تیم فعالیت کنند و در یک زمینه تخصصی مشغول به کار باشند.
افرادی که در حوزه تبلیغات و بازاریابی طراحی گرافیک فعالیت میکنند، مسئولیتهای گستردهای را به عهده میگیرند. مهمترین کارهایی را که آنها در این زمینه انجام میدهند شامل:
طراحان شاغل در عرصه تبلیغات و بازاریابی مسئولیتهای گستردهای بر عهده دارند. در نتیجه باید تواناییهای مختلفی برای انجام هرچه بهتر این مسئولیتها داشته باشند.
بخشی از این مهارتها و تواناییها شامل:
وجود سه عنصر ایده، خلاقیت و جذابیت نقش مهمی در “مورد توجه واقع شدن” یک اثر گرافیکی دارد.
طرحهای تبلیغاتی برخلاف بسیاری از طرحهای گرافیکی باید ویژگیهای خاصی برای برقراری ارتباط بصری بهتر و همچنین جذب بیشتر مشتری داشته باشند.
یک طراح ممکن است از چندین ابزار مرتبط با طراحی مانند اسکچپدها، کتابهای طراحی گرافیک و سایر ترفندهای نرمافزاری برای موفقیت استفاده کند. اما در حال حاضر تغییرات قابل توجهی در این روند طراحی بصری دیده میشود.
طراح گرافیک باید هوشمندانه به ترندهای طراحی رجوع کند، امروزه سلیقه مخاطبان و طراحان از ایجاد تصاویرگرافیک واقعگرا به سمت تصاویر گرافیکی با فرمها و سطوح صاف و پایه برگشته است.
بازاریابی دیجیتال ترکیبی از ارائه تصاویر و محتواهای آموزنده است. طراحی گرافیکی ایدههای تبلیغاتی یک شرکت را به اعلانهای تصویری تبدیل میکند.
به این ترتیب یک سازمان میتواند به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کند و بیزینسها باید فاصله کمی با مشتریان و مخاطبان خود داشته باشند.
در واقع دوره مطالعه متن و اعلامیههای بلند بالا به سر آمده است. شما باید با تصاویر جذاب و گویا در کسری از دقیقه منظور خود را انتقال دهید.
محتوایی را که با مخاطبان خود منتشر میکنید، چه در یک نسخه تبلیغات چاپی چه در وبسایت و شبکههای اجتماعی باید هویت بصری یکسانی داشته باشند.
اگر برای وبلاگ خود از یک فونت جذاب و نچندان رسمی استفاده میکنید؛ آن را در صفحات اصلی وبسایت نیز به کار ببرید.
استفاده بیش از حد از رنگهای متنوع نه تنها جذابیت محتوای شما را زیاد نمیکند بلکه مخاطب را از توجه به آن باز میدارد.
برای تمامی طرحهای شرکت خود از لوگو گرفته تا تصاویر تبلیغاتی از دو یا سه رنگ اصلی انتخاب کنید.
برای شروع کار درباره تناسب رنگها و رنگهای هم خانواده و متضاد مطالعه کنید، سپس آنها را به کار بگیرید.
از قرار دادن سطوح ریز و در هم در کنار هم بپرهیزید، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، سلیقه مشتریان دیگر زیاده گویی را نمیپسندد، چه در متون چه در تصاویر.
جایی هم برای سطح سفید و فضای خالی در نظر بگیرید. در واقع فضای خالی اگر درست استفاده شود بهترین ابزار برای ارتباط دادن عکسها و تصاویر مختلف به یکدیگر است.
همواره در جستجوی ایده باشید، خوب نگاه کنید که بازاریابان یا طراحان برتر از چه عناصری برای ارائه طرح خود استفاده میکنند، تقلید نکنید اما حتماً ایده بگیرید.
رنگ پوستر تبلیغاتی یکی و شاید اصلی ترین وجه طراحی هستند. رنگ در مخاطب شما ایجاد انرژی میکند، موجب بروز یک رفتار خاص در او میشود و در صورت استفاده صحیح، میتواند چشمان او را خیره کند.
با توجه به موضوع طراحی، رنگها میتوانند کاملا جسور، نامحسوس یا رومانتیک باشند.
ایده بعدی استفاده از قطعههای رنگی است. به این معنا که رنگها با هم مرز مشخص دارند و داخل هم نرفتهاند. برای این کار باید از دو چیز مطمئن شوید.
اول این که رنگهایی که کنار هم استفاده میکنید، هماهنگی لازم را داشته باشند و مطلب بعدی این که ترکیب این رنگها بتواند جلب توجه زیادی را برای پوستر تبلیغاتی ایجاد کند.
به خاطر داشته باشید شما میتوانید با فونتهای مختلف، پیام یک پوستر تبلیغاتی را زمین تا آسمان تغییر دهید.
میتوانید برای نشان دادن جدیت، از فونتهای بولد، برای بالابردن ظرافت از فونت ایتالیک و برای بیان بازیگوشی و سرگرمیاز فونتهای غیر رسمی(سست و لوس) استفاده کنید.
پیشنهاد میشود حداقل از دو فونت متفاوت در کار خود استفاده کنید. یکی برای عنوان و یکی برای متن.
برای ایجاد تاثیر بیشتر، تایپوگرافی را نیز امتحان کنید.
یک پوستر تبلیغاتی باید سریعا جلب توجه کند و مخاطب آن بتواند در سریع ترین فرصت ممکن آن را بخواند.
شما باید اطلاعات را از لحاظ اهمیت دسته بندی کنید. اگر متن شما خیلی کوتاه است، دنبال تصاویر و گرافیک برجسته و ساده باشید.
اما اگر متن شما زیاد است، تمرکز خود را روی متن بگذارید و آن را از لحاظ اهمیت، اولویت بندی کنید.
ساختن یک تصویر با استفاده از تصاویر دیگر، چیزی شبیه جادو است و میتواند افراد را هیجان زده کند. یکی از بهترین کارها در طراحی نگاتیو، این است که اطراف نقطهای را که میخواهیم جلب توجه کند، از نگاتیو یعنی فضایی که در آن چیزی چاپ نمیشود؛ پر کنیم.
این کار باعث میشود به سرعت توجه مخاطب به آن نقطه جلب شود. متن کوتاه یا تصویر خود را در یک فضای باز نگاتیو قرار دهید ولی آن را پر نکنید.
گاهی اوقات هر چه کمتر توضیح بدهید، بهتر است و میتواند برای مخاطب جذاب تر باشد.
یک کلمه تنها یا یک تصویر ساده،گاهی اوقات خیلی بیشتر از کلمات زیاد و تصاویر پیچیده میتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. به هیچ وجه از تصاویر اضافه یا کلمات فقط برای زیاد کردن حجم کار استفاده نکنید.
برای ایجاد اهمیت بیشتر متن، خارج و داخل آن از عکس استفاده کنید.
کنار هم قرار دادن اَشکال هندسی، میتواند اَشکال دیگر را بسازد. آنها میتوانند با استفاده از خطهایشان، چشم مخاطب را به جاهای مختلف پوستر تبلیغاتی هدایت کنند.
یک ترکیب زیبا درست کنید و توجه مخاطب را به همان سمتی که میخواهید ببرید. استفاده از اشکال در طراحی، یک کار زیرکانه است و تاثیرات باورنکردنی ای دارد.
متنها، عکسها و کلیه اطلاعات در اختیار شماست. فکر کنید و ایده دهید که به چه صورتهای مختلفی میشود متن و عکس را خورد کرد و دوباره کنار هم چید.
این شما هستید که مشخص میکنید مخاطب باید به چه صورت پوستر تبلیغاتی را مطالعه کند و پیام آن را دریافت نماید. به تلفیق گرافیک، کلمات و حتی حروف فکر کنید.
هنگامی که از عکسها، کلمات و رنگها در لایههای مختلف استفاده میکنید، باعث میشود تصویر نهایی دارای ابعاد مختلف و عمق شود.
وقتی شما از فونتها و تصاویر هیجان انگیز استفاده میکنید، یک تاثیر جدی و واکنش فوقالعاده در بیننده به جا میگذارید.
با این کار باعث میشوید پیام شما با احساسات و انرژی مخاطب درگیر شود. گاهی اوقات استفاده از کلمات کم، تاثیرگزاری را فوق العاده میکند.
زندگی همیشه روی یک خط مستقیم حرکت نمیکند. نگاه از زاویههای مختلف میتواند یک پوستر تبلیغاتی را هیجان انگیز کند. زاویه نگاه عکسها را تغییر دهید.
از بالا و پایین عکس بگیرید. به جای آن که کلمات و جملات را خیلی صاف و مرسوم بنویسید، آنها را بشکنید. روی قطر دایره بنویسید.
هدف پوستر تبلیغاتی شما جدی است، اما الزامی ندارد برای رسیدن به هدفتان از شوخی استفاده نکنید. با کلمات بازی کنید. تصورات دور از انتظار داشته باشید.
استفاده از تقارن، محور و تکرار، برای چشمها تناسب ایجاد میکند. رنگ، گرافیک و میزان متن باید در تناسب با هم باشند.
تناسب به این معنا نیست که پوستر تبلیغاتی شما، حتما باید کاملا متقارن و روی محور باشد. تناسب به این معناست که یک طرف نباید بار و سنگینی بیشتری داشته باشد.
استفاده از یک تصویر زیبا و دراماتیک در پوستر تبلیغاتی میتواند پیام شما را به خوبی منتقل کند. تصاویر به محصول شما اعتبار میبخشند.
آنها میتوانند محصولات شما را واقعی کنند و باعث میشوند مخاطب تا حدی کیفیت را ببیند.
عکاسی لزوما همیشه نیاز شما را برآورده نمیکند یا شاید همیشه بودجه کافی برای عکاسی وجود نداشته باشد.
به جای آن کار، شما میتوانید خودتان کاراکتر خلق کنید. شما میتوانید یک دنیای بزرگ و کامل به خصوص در زمینه هدفتان خلق کنید.
از فونتهای غیر معمول استفاده کنید. تصاویر متضاد را در کنار هم قرار دهید. تصاویر و اطلاعات رو به گونه ای در کنار هم قرار دهید که یک چیز جدید خلق شود.
ابتدا تصمیم بگیرید که مخاطب قرار است به چه ترتیبی مطالب پوستر تبلیغاتی شما را بخواند.
سپس برای دستیابی به این هدف، از رنگها، خطوط، ابعاد و میزان متن استفاده کنید و برایش یک مسیر مشخص قرار دهید.
خوانا بودن پوستر تبلیغاتی الزاما به این معنا نیست که مخاطب بتواند تمام مطالب روی پوستر را مطالعه کند.
باید مطمئن شوید که مخاطب دقیقا متوجه تبلیغ شما شده است و میداند محصول، خدمات یا توصیه شما چیست. مطمئن شوید که از فاصله زیاد هم پوستر شما قابل فهم است.
تمام پوسترها تبلیغاتی از لحاظ سایز و طراحی یکسان نمیباشند. اندازه و فرم پوستر را بنا به ایده خودتان تغییر دهید.
الزامی ندارد همیشه پوسترها عمودی باشند. طراحی افقی و یا حتی دایره ای را امتحان کنید.
یک تک کلمه یا یک عکس تنها میتواند احساسات مخاطب را به چالش بکشاند. احساس عشق، احساس خشم و یا حتی مریضی.
هنگامی که شما بیش از یک رویداد یا محصول دارید، طبیعتا باید بیش از یک پوستر تبلیغاتی طراحی کنید.
وقتی یک سری پوستر طراحی میکنید، بد نیست قالب یکسانی داشته باشند. به این معنا که تصاویر و رنگها میتوانند تغییر کنند ولی پوستر دوم و سوم باید مخاطب را به یاد پوستر اول هم بندازد.
این به معنای کپی نیست. به معنای ایجاد ساختار یکسان برای همه آنهاست. پوسترها هر کدام به صورت جدا باید دارای پیام باشند و وقتی در کنار هم قرار میگیرند هم معنا داشته باشند.
پیش از آن که چیزی را بفروشید، باید خریدار آن را خوب بشناسید. اطمینان حاصل کنید که طراحی شما مطابق سلیقه، عادت خریداری و فرهنگ اوست.
به شیوههای گوناگون، تضاد ایجاد کنید. از رنگهای متضاد استفاده کنید. مانند آبی و نارنجی. اصلا چه طور است که کار را سیاه و سفید طراحی کنید؟ فونتهای کوچک و بزرگ را در کنار هم بیاورید.
محدودیتها را از بین ببرید. از غیرممکنها استفاده کنید. چیزهایی که در کنار هم جور نمیشوند را در کنار هم بیاورید. چیز جدید خلق کنید.
ارتباط بصری: وقتی شما شروع به طراحی پوستر یا جلد، لوگو و صفحات وب میکنید در زمینه ارتباط بصری فعالیت دارید.
تصویرسازی: طراحی تصاویر کتاب مثل کتابهای داستان یا آموزشی و از این قبیل فعالیتها در حیطه تصویرسازی قرار میگیرند.
گرافیک محیطی: طراحیهای داخل ساختمان که محل قرار گرفتن هر چیز رو به ما نشون میدهد جزو گرافیک محیطی محسوب میشوند.
در آخر باید بگوییم طراحی گرافیک در دیده شدن هر نوع تبلیغاتی موثر بوده و به همین منظور یکی از بخش های مهمی که باید به آن بها داد گرافیک است.
هیچ کس دوست ندارد به یک تبلیغ بی روح و حوصله سر بر که حتی رنگ هایش مرده است، نگاه کند چه برسد به اینکه جذب آن شود! در واقع طراحی گرافیک آهن ربای نگاه و توجه مخاطب است و باید از این آهنربا به خوبی استفاده کرد.
#طراحی_گرافیک #بازاریابی_موفق #تبلیغ #طراحی_تبلیغ #گرافیست #طراحی
آژانس تبلیغاتی هورتاش: بسیاری از افراد وقتی نام طراحی گرافیک را میشنوند ناخودآگاه، طرحهایی که به صورت خلاقانه برای تبلیغات و بازاریابی ساخته شدهاند، در ذهنشان تداعی میشود.
شرکتها به بازاریابی موفق در جهت معرفی محصولات و خدمات به مشتریان و جلب رضایت آنها وابسته هستند. یک بازاریابی بزرگ و موفق همواره مردم را بر پایه نیاز، آگاهی و همچنین رضایتمندی آنها نسبت به محصولات یا خدمات درگیر میکند.
حال از آنجا که طرحهای تصویری میتوانند ارتباط موثرتری با مشتریان برقرار کنند، تمرکز شرکتها بر روی طرحهای گرافیکی در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
به عبارت دیگر آنها به خوبی درک کردهاند که میتوانند به واسطه طرحهای گرافیکی تبلیغاتی ارتباط بهتر و موثرتری با مشتریان خود داشته باشند.
طراحان تبلیغاتی با صاحبان شرکتها، مدیران، مسئولان و متخصصان بازاریابی در جهت پیشبرد استراتژیهای بازاریابی همکاری میکنند.
آنها ممکن است به تنهایی یا به عنوان عضوی از یک تیم فعالیت کنند و در یک زمینه تخصصی مشغول به کار باشند.
افرادی که در حوزه تبلیغات و بازاریابی طراحی گرافیک فعالیت میکنند، مسئولیتهای گستردهای را به عهده میگیرند. مهمترین کارهایی را که آنها در این زمینه انجام میدهند شامل:
طراحان شاغل در عرصه تبلیغات و بازاریابی مسئولیتهای گستردهای بر عهده دارند. در نتیجه باید تواناییهای مختلفی برای انجام هرچه بهتر این مسئولیتها داشته باشند.
بخشی از این مهارتها و تواناییها شامل:
وجود سه عنصر ایده، خلاقیت و جذابیت نقش مهمی در “مورد توجه واقع شدن” یک اثر گرافیکی دارد.
طرحهای تبلیغاتی برخلاف بسیاری از طرحهای گرافیکی باید ویژگیهای خاصی برای برقراری ارتباط بصری بهتر و همچنین جذب بیشتر مشتری داشته باشند.
یک طراح ممکن است از چندین ابزار مرتبط با طراحی مانند اسکچپدها، کتابهای طراحی گرافیک و سایر ترفندهای نرمافزاری برای موفقیت استفاده کند. اما در حال حاضر تغییرات قابل توجهی در این روند طراحی بصری دیده میشود.
طراح گرافیک باید هوشمندانه به ترندهای طراحی رجوع کند، امروزه سلیقه مخاطبان و طراحان از ایجاد تصاویرگرافیک واقعگرا به سمت تصاویر گرافیکی با فرمها و سطوح صاف و پایه برگشته است.
بازاریابی دیجیتال ترکیبی از ارائه تصاویر و محتواهای آموزنده است. طراحی گرافیکی ایدههای تبلیغاتی یک شرکت را به اعلانهای تصویری تبدیل میکند.
به این ترتیب یک سازمان میتواند به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کند و بیزینسها باید فاصله کمی با مشتریان و مخاطبان خود داشته باشند.
در واقع دوره مطالعه متن و اعلامیههای بلند بالا به سر آمده است. شما باید با تصاویر جذاب و گویا در کسری از دقیقه منظور خود را انتقال دهید.
محتوایی را که با مخاطبان خود منتشر میکنید، چه در یک نسخه تبلیغات چاپی چه در وبسایت و شبکههای اجتماعی باید هویت بصری یکسانی داشته باشند.
اگر برای وبلاگ خود از یک فونت جذاب و نچندان رسمی استفاده میکنید؛ آن را در صفحات اصلی وبسایت نیز به کار ببرید.
استفاده بیش از حد از رنگهای متنوع نه تنها جذابیت محتوای شما را زیاد نمیکند بلکه مخاطب را از توجه به آن باز میدارد.
برای تمامی طرحهای شرکت خود از لوگو گرفته تا تصاویر تبلیغاتی از دو یا سه رنگ اصلی انتخاب کنید.
برای شروع کار درباره تناسب رنگها و رنگهای هم خانواده و متضاد مطالعه کنید، سپس آنها را به کار بگیرید.
از قرار دادن سطوح ریز و در هم در کنار هم بپرهیزید، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، سلیقه مشتریان دیگر زیاده گویی را نمیپسندد، چه در متون چه در تصاویر.
جایی هم برای سطح سفید و فضای خالی در نظر بگیرید. در واقع فضای خالی اگر درست استفاده شود بهترین ابزار برای ارتباط دادن عکسها و تصاویر مختلف به یکدیگر است.
همواره در جستجوی ایده باشید، خوب نگاه کنید که بازاریابان یا طراحان برتر از چه عناصری برای ارائه طرح خود استفاده میکنند، تقلید نکنید اما حتماً ایده بگیرید.
رنگ پوستر تبلیغاتی یکی و شاید اصلی ترین وجه طراحی هستند. رنگ در مخاطب شما ایجاد انرژی میکند، موجب بروز یک رفتار خاص در او میشود و در صورت استفاده صحیح، میتواند چشمان او را خیره کند.
با توجه به موضوع طراحی، رنگها میتوانند کاملا جسور، نامحسوس یا رومانتیک باشند.
ایده بعدی استفاده از قطعههای رنگی است. به این معنا که رنگها با هم مرز مشخص دارند و داخل هم نرفتهاند. برای این کار باید از دو چیز مطمئن شوید.
اول این که رنگهایی که کنار هم استفاده میکنید، هماهنگی لازم را داشته باشند و مطلب بعدی این که ترکیب این رنگها بتواند جلب توجه زیادی را برای پوستر تبلیغاتی ایجاد کند.
به خاطر داشته باشید شما میتوانید با فونتهای مختلف، پیام یک پوستر تبلیغاتی را زمین تا آسمان تغییر دهید.
میتوانید برای نشان دادن جدیت، از فونتهای بولد، برای بالابردن ظرافت از فونت ایتالیک و برای بیان بازیگوشی و سرگرمیاز فونتهای غیر رسمی(سست و لوس) استفاده کنید.
پیشنهاد میشود حداقل از دو فونت متفاوت در کار خود استفاده کنید. یکی برای عنوان و یکی برای متن.
برای ایجاد تاثیر بیشتر، تایپوگرافی را نیز امتحان کنید.
یک پوستر تبلیغاتی باید سریعا جلب توجه کند و مخاطب آن بتواند در سریع ترین فرصت ممکن آن را بخواند.
شما باید اطلاعات را از لحاظ اهمیت دسته بندی کنید. اگر متن شما خیلی کوتاه است، دنبال تصاویر و گرافیک برجسته و ساده باشید.
اما اگر متن شما زیاد است، تمرکز خود را روی متن بگذارید و آن را از لحاظ اهمیت، اولویت بندی کنید.
ساختن یک تصویر با استفاده از تصاویر دیگر، چیزی شبیه جادو است و میتواند افراد را هیجان زده کند. یکی از بهترین کارها در طراحی نگاتیو، این است که اطراف نقطهای را که میخواهیم جلب توجه کند، از نگاتیو یعنی فضایی که در آن چیزی چاپ نمیشود؛ پر کنیم.
این کار باعث میشود به سرعت توجه مخاطب به آن نقطه جلب شود. متن کوتاه یا تصویر خود را در یک فضای باز نگاتیو قرار دهید ولی آن را پر نکنید.
گاهی اوقات هر چه کمتر توضیح بدهید، بهتر است و میتواند برای مخاطب جذاب تر باشد.
یک کلمه تنها یا یک تصویر ساده،گاهی اوقات خیلی بیشتر از کلمات زیاد و تصاویر پیچیده میتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. به هیچ وجه از تصاویر اضافه یا کلمات فقط برای زیاد کردن حجم کار استفاده نکنید.
برای ایجاد اهمیت بیشتر متن، خارج و داخل آن از عکس استفاده کنید.
کنار هم قرار دادن اَشکال هندسی، میتواند اَشکال دیگر را بسازد. آنها میتوانند با استفاده از خطهایشان، چشم مخاطب را به جاهای مختلف پوستر تبلیغاتی هدایت کنند.
یک ترکیب زیبا درست کنید و توجه مخاطب را به همان سمتی که میخواهید ببرید. استفاده از اشکال در طراحی، یک کار زیرکانه است و تاثیرات باورنکردنی ای دارد.
متنها، عکسها و کلیه اطلاعات در اختیار شماست. فکر کنید و ایده دهید که به چه صورتهای مختلفی میشود متن و عکس را خورد کرد و دوباره کنار هم چید.
این شما هستید که مشخص میکنید مخاطب باید به چه صورت پوستر تبلیغاتی را مطالعه کند و پیام آن را دریافت نماید. به تلفیق گرافیک، کلمات و حتی حروف فکر کنید.
هنگامی که از عکسها، کلمات و رنگها در لایههای مختلف استفاده میکنید، باعث میشود تصویر نهایی دارای ابعاد مختلف و عمق شود.
وقتی شما از فونتها و تصاویر هیجان انگیز استفاده میکنید، یک تاثیر جدی و واکنش فوقالعاده در بیننده به جا میگذارید.
با این کار باعث میشوید پیام شما با احساسات و انرژی مخاطب درگیر شود. گاهی اوقات استفاده از کلمات کم، تاثیرگزاری را فوق العاده میکند.
زندگی همیشه روی یک خط مستقیم حرکت نمیکند. نگاه از زاویههای مختلف میتواند یک پوستر تبلیغاتی را هیجان انگیز کند. زاویه نگاه عکسها را تغییر دهید.
از بالا و پایین عکس بگیرید. به جای آن که کلمات و جملات را خیلی صاف و مرسوم بنویسید، آنها را بشکنید. روی قطر دایره بنویسید.
هدف پوستر تبلیغاتی شما جدی است، اما الزامی ندارد برای رسیدن به هدفتان از شوخی استفاده نکنید. با کلمات بازی کنید. تصورات دور از انتظار داشته باشید.
استفاده از تقارن، محور و تکرار، برای چشمها تناسب ایجاد میکند. رنگ، گرافیک و میزان متن باید در تناسب با هم باشند.
تناسب به این معنا نیست که پوستر تبلیغاتی شما، حتما باید کاملا متقارن و روی محور باشد. تناسب به این معناست که یک طرف نباید بار و سنگینی بیشتری داشته باشد.
استفاده از یک تصویر زیبا و دراماتیک در پوستر تبلیغاتی میتواند پیام شما را به خوبی منتقل کند. تصاویر به محصول شما اعتبار میبخشند.
آنها میتوانند محصولات شما را واقعی کنند و باعث میشوند مخاطب تا حدی کیفیت را ببیند.
عکاسی لزوما همیشه نیاز شما را برآورده نمیکند یا شاید همیشه بودجه کافی برای عکاسی وجود نداشته باشد.
به جای آن کار، شما میتوانید خودتان کاراکتر خلق کنید. شما میتوانید یک دنیای بزرگ و کامل به خصوص در زمینه هدفتان خلق کنید.
از فونتهای غیر معمول استفاده کنید. تصاویر متضاد را در کنار هم قرار دهید. تصاویر و اطلاعات رو به گونه ای در کنار هم قرار دهید که یک چیز جدید خلق شود.
ابتدا تصمیم بگیرید که مخاطب قرار است به چه ترتیبی مطالب پوستر تبلیغاتی شما را بخواند.
سپس برای دستیابی به این هدف، از رنگها، خطوط، ابعاد و میزان متن استفاده کنید و برایش یک مسیر مشخص قرار دهید.
خوانا بودن پوستر تبلیغاتی الزاما به این معنا نیست که مخاطب بتواند تمام مطالب روی پوستر را مطالعه کند.
باید مطمئن شوید که مخاطب دقیقا متوجه تبلیغ شما شده است و میداند محصول، خدمات یا توصیه شما چیست. مطمئن شوید که از فاصله زیاد هم پوستر شما قابل فهم است.
تمام پوسترها تبلیغاتی از لحاظ سایز و طراحی یکسان نمیباشند. اندازه و فرم پوستر را بنا به ایده خودتان تغییر دهید.
الزامی ندارد همیشه پوسترها عمودی باشند. طراحی افقی و یا حتی دایره ای را امتحان کنید.
یک تک کلمه یا یک عکس تنها میتواند احساسات مخاطب را به چالش بکشاند. احساس عشق، احساس خشم و یا حتی مریضی.
هنگامی که شما بیش از یک رویداد یا محصول دارید، طبیعتا باید بیش از یک پوستر تبلیغاتی طراحی کنید.
وقتی یک سری پوستر طراحی میکنید، بد نیست قالب یکسانی داشته باشند. به این معنا که تصاویر و رنگها میتوانند تغییر کنند ولی پوستر دوم و سوم باید مخاطب را به یاد پوستر اول هم بندازد.
این به معنای کپی نیست. به معنای ایجاد ساختار یکسان برای همه آنهاست. پوسترها هر کدام به صورت جدا باید دارای پیام باشند و وقتی در کنار هم قرار میگیرند هم معنا داشته باشند.
پیش از آن که چیزی را بفروشید، باید خریدار آن را خوب بشناسید. اطمینان حاصل کنید که طراحی شما مطابق سلیقه، عادت خریداری و فرهنگ اوست.
به شیوههای گوناگون، تضاد ایجاد کنید. از رنگهای متضاد استفاده کنید. مانند آبی و نارنجی. اصلا چه طور است که کار را سیاه و سفید طراحی کنید؟ فونتهای کوچک و بزرگ را در کنار هم بیاورید.
محدودیتها را از بین ببرید. از غیرممکنها استفاده کنید. چیزهایی که در کنار هم جور نمیشوند را در کنار هم بیاورید. چیز جدید خلق کنید.
ارتباط بصری: وقتی شما شروع به طراحی پوستر یا جلد، لوگو و صفحات وب میکنید در زمینه ارتباط بصری فعالیت دارید.
تصویرسازی: طراحی تصاویر کتاب مثل کتابهای داستان یا آموزشی و از این قبیل فعالیتها در حیطه تصویرسازی قرار میگیرند.
گرافیک محیطی: طراحیهای داخل ساختمان که محل قرار گرفتن هر چیز رو به ما نشون میدهد جزو گرافیک محیطی محسوب میشوند.
در آخر باید بگوییم طراحی گرافیک در دیده شدن هر نوع تبلیغاتی موثر بوده و به همین منظور یکی از بخش های مهمی که باید به آن بها داد گرافیک است.
هیچ کس دوست ندارد به یک تبلیغ بی روح و حوصله سر بر که حتی رنگ هایش مرده است، نگاه کند چه برسد به اینکه جذب آن شود! در واقع طراحی گرافیک آهن ربای نگاه و توجه مخاطب است و باید از این آهنربا به خوبی استفاده کرد.
#طراحی_گرافیک #بازاریابی_موفق #تبلیغ #طراحی_تبلیغ #گرافیست #طراحی
آژانس تبلیغاتی هورتاش: تعدادی از شبکه های اجتماعی که برای عکاسان مفید هستند را معرفی میکنیم و نظرات اریک کیم را در مورد نحوه استفاده از هر کدام را خواهیم گفت.
اریک کیم: بیشک یکی از مهمترین و فعالترین افراد در زمینه عکاسی خیابانی است، مطالعات بسیار عمیق و گستردهای در زمینه عکاسی خیابانی و تاریخ آن انجام داده و تمام این مطالعات و تجربیات را با زبان و بیانی بسیار روان و جذاب به علاقهمندان منتقل میکند. وی با وجود فسلفه و بینش عمیقی که به عکاسی خیابانی دارد، نوشتههایش فاقد اصلاحات صقیل و پیچیده است و از این رو برای عموم علاقه مندان عکاسی خیابانی بسیار کاربردی و جذاب است.
احتمالا امروزه پرطرفدارترین شبکه برای کاربران شبکه های اجتماعی است. امروزه اینستاگرام برای عکاسان مانند کارت ویزیت است.
به نظر من اینستاگرام دلایل زیادی برای پرطرفدار بودن دارد.
اول از همه اینکه کاربران زیادی دارد چراکه بهترین نرم افزار موجود برای گوشی های همراه است و این امکان را برای شما فراهم میسازد که به سادگی عکسهایتان را اصلاح کنید، روی آنها افکت بگذارید و در یک چشم به هم زدن آنها را با میلیونها نفر به اشتراک بگذارید. امروزه تقریبا هرکسی که گوشی همراه هوشمند دارد،اکانت اینستاگرام هم دارد.
دوم اینکه شما میتوانید بلافاصله نظرات مردم را ببینید و احساس رضایت کنید. اینستاگرام نرم افزار خوبیست تا مردم با یکدیگر از طریق عکس در تماس باشند.
به نظرم بهترین روش استفاده از اینستاگرام این نیست که فقط بهترین عکسهایتان را به اشتراک بگذارید. مردم دوست دارن “پشت صحنه”های زندگی شما را ببینند.
به جای اینکه پشت سرهم عکسهای غذاهایتان را آپلود کنید، سعی کنید کارهایتان بیشتر به عکاسی مربوط باشند. عکس کتابهای عکاسی که میخوانید، نمایشگاهی که به تازگی بازدید کردهاید را به دیگران پیشنهاد دهید و مناظر زیبایی که از آنها عکس گرفتهاید را به اشتراگ بگذارید.
یکی از اشتباهات عکاسان این است که فقط با دوربینهای “حرفهای” عکاسی میکنند و اینستاگرام را با کلاس های عکاسی اشتباه میگیرند.
استفاوه از دوربین موبایل از این جهت خب است که دیگر نمیتوانند بگویید به خاطر نبود امکانات نمیتوانید عکاسی کنید.
برای من یکی از زیبایی های اینستاگرام این است که میتوانم عکسهای قدیمی را ببینم و دوباره آن لحظه ها را زندگی کنم.
از اینستاگرام تنها برای اشتراک گذاری بهترین عکسهایتان استفاده نکنید.
من شخصا بیشتر روزهای سرد به سراغ “دفترچه خاطرات تصویری“ام میروم، زمانی که چیزی برای الهام گرفتن پیدا نمیکنم. این عکسها برایم الهام بخش میشوند تا به عکاسی ادامه دهم.
به نظرم “فیسبوک” آخرین شبکه اجتماعی قوی است زیرا کاربران بسیار دارد و قویتر و بزرگتر از آن است که نابود شود.
یکی از نکات مثبت فیس بوک این است که شما را قادر میسازد تا از طریق بخش نظرات با دیگران مکالمه کنید.
راز موفقیت در فیسبوک گرفتن لایکهای زیاد نیست، بلکه راه اندازی مکالمههای زیاد و گرفتن نظرات کاربران، کلید موفقیت شماست.
ارتباط خود را با آنها حفظ کنید و معطلشان نگذارید، اگر مطلب ارزشمندی به اشتراک گذاشتند شما هم مطالبشان را لایک کنید و جواب سوالهایشان را بدهید.
اگر عکسهایتان به صورت یک مجموعه هستند و میخواهید آنها را در فیسبوک به اشتراک بگذارید، سعی کنید آنها را به صورت تکی به نمایش بگذارید و هربار یکی از عکسهای پروژهتان را آپلود کنید. این کار به کاربران اجازه میدهد تا با عکسهایتان ارتباط صمیمانهتری برقرار کنند و همچنین کمک میکند شما برای مدت بیشتری در دید باشید.
اکثر کسانی که به وبلاگ من سر میزنند از طریق فیسبوک با آن آشنا شدهاند. پس بدانید که فیسبوک روش خوبی برای بالا بردن آمار بازدید سایت یا وبلاگتان است.
سعی کنید هنگام اشتراک گذاری لینک تا جایی که میتوانید مختصر باشید.
برای توصیف لینک مربوطه، یک جمله کافی است.
چرا توییتر؟
توییتر از شبکه هایی است که مدت زیادی مشغول به فعالیت است و یکی از بهترین روش ها برای دنبال کردن اخبار در ارتباط با اشخاص مورد علاقتان است.
قبل از اینکه هرگونه مطلبی در توییتر منتشر کنید، این سوال را از خودتان بپرسید: “آیا این مطلب برای دیگران جالب، مرتبط و یا الهام بخش است یا نه؟ آیا این مطلبی است که برای دیگران ارزشمند باشد؟”
به طور معمول پستهایی که معروف میشوند و سر و صدا به پا میکنند، پستهای احساسی هستند.
یکی از مزیتهای توییتر این است که شما را قادر میسازد در قالب متن با مردم سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید.
به جای اینکه هزاران دنبال کننده برای خودتان پیدا کنید سعی کنید با تعداد کمی از اشخاص رابطه نزدیک و صمیمانه برقرار کنید.
یکی از راههای خوب برای تعامل با دیگران این است که کار دیگران را تبلیغ کنید. سعی نکنید خودخواهانه فقط برنامههای خودتان را پیش ببرید، بلکه کارهای دیگران را نیز تبلیغ کنید. سعی کنید انسانی بخشنده، جذاب و دوست داشتنی باشید.
یکی دیگر از اشتباهاتی که بسیاری از مردم در توییتر مرتکب میشوند این است که هرکسی را میبینند دنبال میکنند تا آنها هم کارشان را دنبال کنند.
توصیه میکنم تنها کسانی را دنبال کنید که از صمیم قلب دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید یا کسانی که از صمیم قلب دوست دارند کار شما را دنبال کنند.
فلیکر احتمالا بهترین مکان برای آپلود عکسها با کیفیت بالاست.
پیشنهاد میکنم عکسهایتان را در فلیکر منتشر کنید و از طریق فرومهایی که در بخش “گروهها” در دسترس شما قرار میگیرد با مردم به بحث و مکالمه بپردازید.
این شبکه یک نسخه هنری تر از فلیکر است.
عکسهای زیبایی در این سایت وجود دارد، اما به پرطرفداری فلیکر نیست. اگر تا به حال از آن استفاده نکردهاید پیشنهاد میکنم حتما آن را امتحان کنید.
قطعا تامبلر برای عکاسان، اجتماعی در حال رشد است (همچنین برای تمام مردم خلاق). یکی از مزیتهای تامبلر این است که میتوانید مجموعههای کوتاه بسازید. اگر شما جزو آن دسته از عکاسانی هستید که ترجیح میدهند به جای تک عکس، کارهایشان را در قالب مجموعه منتشر کنند. پیشنهاد و میکنم حتما از تامبلر استفاده کنید.
کاربرد شبکه های اجتماعی در جهان امروز به یکی از تخصصهای مورد نیاز برای همه است، در این میان کسانی که تخصصی دارند یا میخواهند تخصصی پیدا کنند نباید از شبکه های اجتماعی غافل شوند.
منبع: کتاب “عکاسی خیابانی با اریک کیم“
#شبکههای_اجتماعی #عکاسی #اینستاگرام #فیسبوک #تامبلر #توییتر